PKP Cargo inwestuje w lokomotywy i terminal
PKP Cargo kupi 31 lokomotyw Newagu oraz wybuduje wspólnie z PKP SA terminal intermodalny w Zduńskiej Woli – Karsznicach. Inwestycję intermodalną zrealizuje spółka celowa.

Rada nadzorcza PKP Cargo udzieliła w poniedziałek 9 września zgodny na zawarcie umowy z PKP SA ws. budowy terminala intermodalnego w Zduńskiej Woli – Karsznicach. Inwestycję tę zrealizuje spółka celowa Onecargo. Koszt budowy terminala wynieść ma 25 mln zł brutto.
– Inwestycja będzie realizowana pod warunkiem otrzymania dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020, w ramach Osi Priorytetowej III Transport, Działanie III.3 Transport multimodalny, o które będzie wnioskować spółka celowa – napisano w komunikacie.
PKP SA wniesie do nowej spółki grunty pod inwestycję w formie prawa użytkowania wieczystego lub skapitalizowanego czynszu za dzierżawę nieruchomości. PKP Cargo wniesie wkład oraz zapewni finansowanie inwestycji.
To jednak nie wszystkie inwestycje PKP Cargo. Spółka poinformowała także o zawarciu z Newagiem umowy na dostawę 31 lokomotyw. Wartość kontraktu wynosi 518 mln zł netto.
PKP Cargo ogłosiło przetarg na dostawę 31 lokomotyw sześcioosiowych w maju 2019. Newag z Dragonem 2 uważany był za faworyta w postępowaniu. Harmonogram umowy zawartej 9 września zakłada dostawę w czwartym kwartale 2019 roku – 7 sztuk wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy oraz w 2021 i 2022 roku po 12 szt. w wersji dwunapięciowej. Pojazdy w wersji dwusystemowej będą mogły być wykorzystywane w Polsce, Czechach i na Słowacji.