Maersk zapewnił sobie dostawy czystego paliwa morskiego
Maersk i spółka Koole Terminals ogłosiły zawarcie porozumienia ws. produkcji paliwa o niskiej zawartości siarczanów, zgodnego z normą IMO 2020. Produkcja czystszego paliwa dla kontenerowców będzie się odbywać w Rotterdamie.
Duński armator zawarł porozumienie ws. produkcji paliwa morskiego spełniającego nowy limit 0,5% zawartości SOx. Wytwarzaniem paliwa zajmie się jednostka destylacji petrochemicznej Koole Terminals na terenie portu Rotterdam. Umowa zapewni spółce Maersk możliwość produkcji niskosiarkowego paliwa bunkrowego z możliwością zwiększenia zdolności produkcyjnych w przyszłości. Roczna produkcja w jednostce w Rotterdamie pozwoli pokryć 5-10% zapotrzebowania koncernu Maersk na paliwo w Europie.
– Nasze działania z Koole będą ważnym impulsem dla rozwoju stabilnych i niezawodnych usług dla klientów Maersk w okresie potencjalnego rozwoju globalnej żeglugi – powiedział Niels Henrik Lindegaard, szef Maersk Oil Tradinng.
Norma IMO 2020 która zakłada limit zawartości siarczanów w paliwie morskim na poziomie 0,5% wchodzi w życie 1 stycznia 2020 r. i obowiązuje na całym świecie. Oprócz tego obowiązuje także surowsza norma 0,1% na Obszarze Kontroli Emisji (ECA), który obejmuje rejony zurbanizowane i podlegające ściślejszej ochronie. Umowa z Koole pozwoli duńskiemu armatorowi produkować również paliwo spełniające limit 0,1% co pozwoli kontenerowcom Maersk zawijać do portów w rejonach objętych ostrymi restrykcjami środowiskowymi. Limit 0,1% obowiązuje m.in. na Bałtyku.