CRRC przejmuje dział produkcji lokomotyw Vossloh
Największy producent taboru na świecie: chiński CRRC kupi dział produkcji lokomotyw niemieckiego Vossloh. Dla Chińczyków oznacza to mocne wejście na europejski rynek.

Vossloh poinformował o podpisaniu umowy z CRRC Zhuzhou Locomotive – spółki zależnej największego chińskiego producenta taboru. Przedmiotem porozumienia jest nabycie przez CRRC działu produkcji lokomotyw Vossloh w tym fabryki w Kilonii. W zakładzie tym powstają lokomotywy manewrowe. Niemiecki koncern wyjaśnił też, że zamierza skupić się na swoim core business jakim jest utrzymanie infrastruktury oraz produkcja pojazdów specjalistycznych. Wcześniej Vossloh sprzedał swój dział pojazdów szynowych Stadlerowi w w 2015 oraz dział systemów elektrycznych firmie Knorr-Bremse w 2017 r.
Vossloh wystawił fabrykę lokomotyw na sprzedaż w 2014 r. jednak dopiero teraz Niemcy znaleźli kupca. Aby uatrakcyjnić dział lokomotyw firma zdecydowała się nawet na budowę nowego zakładu w Kiel-Suchsdorf który został otwarty w 2018 r. — Jesteśmy podekscytowani ogłoszeniem sprzedaży naszej jednostki biznesowej po długim procesie sprzedażowym. Znaleźliśmy optymalnego partnera dla Vossloh Lossloh Locomotives w postaci CRRC ZELC, który ma odpowiednie zasoby aby dalej rozwijać dział lokomotyw w nadchodzących latach — powidział Andreas Busemann, prezes zarządu Vossloh AG.
Vossloh przewiduje, że rezygnacja z produkcji lokomotyw spowoduje zmniejszenie przychodów o 30-35 mln euro rocznie. W zakładzie w Kiloni pracuje 378 osób. Wytwarzanie są tam dieslowsko-hydrauliczne lokomotywy manewrowe serii G 6 oraz G12 / DE12. W zakładzie może powstawać 40 pojazdów rocznie. CRRC planuje po przejęciu fabryki sprzedawać lokomotywy pod marką Vossloh.
CRRC wchodzi do Europy
Tymczasem dla CRRC przejęcie fabryki oznacza mocne wejście na rynek europejski. Chińczycy od kilka lat zdobywają przyczółki w UE. CRRC wygrało już na przykład przetarg na dostawę 20 lokomotyw manewrowych dla Kolei Niemieckich. Chiński koncern dostarczy także elektryczne zespoły trakcyjne czeskiemu przewoźnikowi Leo Express.
Transakcja przejęcia Vossloh Locomotives musi jeszcze zostać zaakceptowana przez organy antymonopolowe Unii Europejskiej i Chińskiej Republiki Ludowej. Kontrakt pomiędzy firmami ma być sfinalizowany w ciągu kilku miesięcy.