Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

MSC Gülsün – największy kontenerowiec zawinął do Gdańska

Tagi: DCT, MSC, Port Gdańsk,

Największy kontenerowiec świata MSC Gülsün dopłynął po raz pierwszy do terminala DCT w Porcie Gdańsk. Statek w dziewiczy rejs wypłynął 8 lipca 2019 roku z chińskiego portu Xingang.

fot. DCT

MSC Gülsün został wyprodukowany w stoczni Samsung Heavy Industries (SHI) Geoje w Korei Południowej Statek należy do międzynarodowego armatora MSC Mediterranean Shipping Company. W czwartek 22 sierpnia wpłynął na Morze Bałtyckie. Jest to pierwszy kontenerowiec nowej klasy 23,000+ TEU*. Statek mierzy 400 m długości, 33,2 m wysokości i 61,4 m szerokości. Jego pojemność wynosi 23 756 jednostek TEU a maksymalne zanurzenie 16 m. Statek ten może przetransportować również 2000 chłodzonych kontenerów co usprawni przewóz żywności i lekarstw między Europą a Azją. MSC zamówił łącznie 11 jednostek tej klasy. 6 statków zbuduje stocznia Samsung Heavy Industries. Natomiast 5 wielkich kontenerowców wyprodukuje Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering. Dostawę kontenerowców zaplanowano na lata 2019-2020 . MSC zapewnia, że kontenerowce tej klasy będą wykorzystywane na najbardziej popularnych szlakach transportowych.

Nowoczesne technologie

W nowym kontenerowcu zastosowano innowacyjne rozwiązania zmniejszające emisję gazów cieplarnianych i innych zanieczyszczeń. Dzięki odpowiedniemu kształtowi dziobu uzyskano zmniejszeniu oporu kadłuba. Statek ma także obniżony współczynnik oporu powietrza. Do zmniejszenia emisji CO2 w przeliczeniu na przewożoną TEU przyczynia się także rozmiar kontenerowca – im więcej bowiem statek może załadować kontenerów tym jest bardziej efektywny energetycznie. MSC zapewnia że dzięki nowej flocie osiągnie cele redukcji emisji na 2030 rok określone przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO). W latach 2015 – 2018 armator ten osiągną 13-procentową poprawę emisyjności. MSC Gülsün posiada rozwiązania pozwalające także na redukcję smogu. Statek wyposażono w system oczyszczania spalin, a w przyszłości może być także dostosowany do stosowania skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa.

Nowa klasa kontenerowców cechuje się także wyższym poziomem bezpieczeństwa. Statek jest wyposażony w podwójną ochronę kadłuba wokół silnika, a także program oceny stanu kadłuba 3D. Zainstalowano także nowy dwupoziomowy system przeciwpożarowy z pompami o dużej pojemności.

ŁK

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close