Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Baza Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie będzie modernizowana

Urząd Morski w Szczecinie podpisał ostatnią umowę, zawieraną w ramach projektu modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin. Dzięki umowie zmodernizowana zostanie Baza Oznakowania Nawigacyjnego.

Baza Oznakowania

Podpisana 19 sierpnia umowa dotyczy modernizacji obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego w Szczecinie. Wykonawcą zadania zostało, Przedsiębiorstwo Budowlane Calbud ze Szczecina, za kwotę ok. 52,5 miliona złotych.

Urząd Morski w Szczecinie odpowiada za zadania z zakresu bezpieczeństwa żeglugi, ochrony portów i żeglugi morskiej oraz oznakowania nawigacyjnego i radionawigacyjnego polskich obszarów morskich. Zadania te są realizowane przez odpowiednie służby urzędu zlokalizowane na terenie Bazy Oznakowania Nawigacyjnego. W zmodernizowanych obiektach będą przebywać pracownicy oraz przechowywane będą elementy oznakowania nawigacyjnego, a także sprzęt, części zamienne i materiały potrzebne do utrzymania w gotowości technicznej i eksploatacyjnej jednostek pływających oraz sieci i urządzeń elektroenergetycznych UMS. Na terenie obiektów będą również przeprowadzane remonty i konserwacje urządzeń nawigacyjnych.

W ramach modernizacji jest przewidziane kompleksowe zagospodarowanie terenu i scalenie zabudowy, które zbliży do siebie miejsca pracy pracowników, usytuowanych w poszczególnych budynkach. Baza Oznakowania Nawigacyjnego zajmuje teren prawie 6,8 ha i znajdują się na niej m.in. budynki biurowe, budynki warsztatowe, hala pław, budynki magazynowe, garaże, trafostacje, parking, garaże, zaplecze kontenerowe, place i drogi wewnętrzne oraz baseny dla jednostek pływających. Realizacja robót planowana jest na lata 2019 – 2022. W ramach tego programu inwestycyjnego tor wodny portu Szczecin-Świnoujście ma być pogłębiony do 12,5 m.

Baza Oznakowania pełni wiele zadań

Część budynków będzie wykorzystywana przez Wydział Pomiarów Morskich UMS, w którego kompetencjach jest planowanie, projektowanie i prowadzenie pomiarów batymetrycznych na wodach morskich (torach wodnych, akwenach portowych). Ponadto, kolejne wolne pomieszczenia zostaną zajęte przez Wydział Zaopatrzenia i Transportu Urzędu Morskiego, który prowadzi magazyny, nadzór nad środkami transportu lądowego Urzędu i warsztaty obsługi transportowej, Wydział Energetyczny, który prowadzi gospodarką energetyczną Urzędu oraz sprawuje nadzór nad eksploatacją i remontami urządzeń i sieci m.in. elektroenergetycznych, Wydział Elektroniki i Łączności, który m.in. sprawuje nadzór, utrzymuje, obsługuje i kontroluje stan techniczny systemów ostrzegania, łączności morskiej, kontroli i monitorowania ruchu statków – systemów VTS i AIS.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close