Baza Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie będzie modernizowana
Urząd Morski w Szczecinie podpisał ostatnią umowę, zawieraną w ramach projektu modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin. Dzięki umowie zmodernizowana zostanie Baza Oznakowania Nawigacyjnego.
Podpisana 19 sierpnia umowa dotyczy modernizacji obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego w Szczecinie. Wykonawcą zadania zostało, Przedsiębiorstwo Budowlane Calbud ze Szczecina, za kwotę ok. 52,5 miliona złotych.
Urząd Morski w Szczecinie odpowiada za zadania z zakresu bezpieczeństwa żeglugi, ochrony portów i żeglugi morskiej oraz oznakowania nawigacyjnego i radionawigacyjnego polskich obszarów morskich. Zadania te są realizowane przez odpowiednie służby urzędu zlokalizowane na terenie Bazy Oznakowania Nawigacyjnego. W zmodernizowanych obiektach będą przebywać pracownicy oraz przechowywane będą elementy oznakowania nawigacyjnego, a także sprzęt, części zamienne i materiały potrzebne do utrzymania w gotowości technicznej i eksploatacyjnej jednostek pływających oraz sieci i urządzeń elektroenergetycznych UMS. Na terenie obiektów będą również przeprowadzane remonty i konserwacje urządzeń nawigacyjnych.
W ramach modernizacji jest przewidziane kompleksowe zagospodarowanie terenu i scalenie zabudowy, które zbliży do siebie miejsca pracy pracowników, usytuowanych w poszczególnych budynkach. Baza Oznakowania Nawigacyjnego zajmuje teren prawie 6,8 ha i znajdują się na niej m.in. budynki biurowe, budynki warsztatowe, hala pław, budynki magazynowe, garaże, trafostacje, parking, garaże, zaplecze kontenerowe, place i drogi wewnętrzne oraz baseny dla jednostek pływających. Realizacja robót planowana jest na lata 2019 – 2022. W ramach tego programu inwestycyjnego tor wodny portu Szczecin-Świnoujście ma być pogłębiony do 12,5 m.
Baza Oznakowania pełni wiele zadań
Część budynków będzie wykorzystywana przez Wydział Pomiarów Morskich UMS, w którego kompetencjach jest planowanie, projektowanie i prowadzenie pomiarów batymetrycznych na wodach morskich (torach wodnych, akwenach portowych). Ponadto, kolejne wolne pomieszczenia zostaną zajęte przez Wydział Zaopatrzenia i Transportu Urzędu Morskiego, który prowadzi magazyny, nadzór nad środkami transportu lądowego Urzędu i warsztaty obsługi transportowej, Wydział Energetyczny, który prowadzi gospodarką energetyczną Urzędu oraz sprawuje nadzór nad eksploatacją i remontami urządzeń i sieci m.in. elektroenergetycznych, Wydział Elektroniki i Łączności, który m.in. sprawuje nadzór, utrzymuje, obsługuje i kontroluje stan techniczny systemów ostrzegania, łączności morskiej, kontroli i monitorowania ruchu statków – systemów VTS i AIS.