Porozumienie ws. alternatywnego połączenia kolejowego do Trójmiasta
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały porozumienie z Województwem Pomorskim oraz PKM. Dzięki umowie przewoźnicy kolejowi będą mieć zapewniony dostęp do Trójmiasta podczas modernizacji linii nr 201.
Porozumienie zawarte 13 sierpnia 2019 r. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z Województwem Pomorskim i Pomorską Koleją Metropolitalną S.A. dotyczy współpracy przy inwestycji na liniach kolejowych nr 234 (Gdańsk Wrzeszcz – Stara Piła) i 229 (odcinek Stara Piła – Glincz). Celem jest przygotowanie tzw. „bajpasu kartuskiego”. Inwestycja umożliwi kolejowe połączenie na czas modernizacji linii kolejowej nr 201 Maksymilianowo – Kościerzyna – Gdynia.
Przy inwestycjach Krajowego Programu Kolejowego, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. szukają dogodnych rozwiązań dla tras objazdowych. Zależy nam na utrzymaniu możliwości podróży dla mieszkańców – ciągłości transportu kolejowego. Podobnie jest na Pomorzu, inwestycja realizowana przez PLK z udziałem środków POIiŚ zapewni dobre podróże – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.
PLK zmodernizują odcinek Gdańsk Kokoszki – Stara Piła (linia nr 234) oraz Stara Piła – Glincz (linia nr 229), gdzie obecnie prowadzony jest wyłącznie ruch pociągów towarowych.
„Bajpas kartuski” ma być gotowy do końca 2021 r. Jeszcze w tym roku PLK ogłoszą przetarg w formule „projektuj – wybuduj” dla tego zadania oraz przetarg na roboty budowlane na kolejnym odcinku linii nr 229, między Glinczem a Kartuzami.
Prace związane z połączeniem przez Gdańsk Kokoszki, będą wykonane przed rozpoczęciem modernizacji linii z Maksymilianowa do Trójmiasta. Dojazd koleją do stolicy województwa będzie utrzymany.
Projekt będzie realizowany z wykorzystaniem środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.