Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Rekordowe przeładunki kontenerów w Porcie Rotterdam

W pierwszym półroczu 2019 holenderski Port Rotterdam przeładował 240,7 mln ton towarów. To nowy rekord największego w Europie portu morskiego. W porówaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2018 r. przeładunki wzrosły o 3,4 proc.

Fot. Port Rotterdam

To nie jedyny rekord, który został pobity. W pierwszej połowie tego roku o 4,8 proc. wzrosły też strategiczne dla portu przeładunki kontenerów. To rezultat większego importu i wzrostu przeładunków z transoceanicznych kontenerowców na mniejsze statki.

Zwiększone obroty mają swoje odzwierciedlenie w przychodach portu, które w tym samym czasie wzrosły o 4 proc., do 357,8 mln euro. Wydatki operacyjne wzrosły o 3,6 proc., do 128,4 mln euro. To oznacza, że wynik finansowy portu poprawił się o 7 proc. i wyniósł 134,8 mln euro na plusie.

– Dobre wyniki ekonomiczne pozwalają nam nadal inwestować w infrastrukturę portową oraz nowoczesne rozwiązania cyfrowe dla handlu i logistyki – przekonuje Allard Castelein, prezes Portu Rotterdam.

Inwestycje portu w samą infrastrukturę wynoszą 177 mln euro. Jednym z kluczowych kierunków rozwoju jest transformacja cyfrowa, która ma przynieść większą wydajność na głównych szlakach handlowych, zmniejszyć koszty i emisję dwutlenku węgla. Allard Castelein wskazuje też na korzyści płynące z wdrożenia planera trasy żeglugi Navigate. Obecnie system ten z powodzeniem funkcjonuje w Gdańsku.

W maju zarząd portu wysłał w 2-letnią podróż po świecie inteligentny kontener transportowy Container 42, którego misją jest gromadzenie danych – za pomocą szeregu czujników – o takich parametrach jak m.in. drgania, nachylenie, położenie, dźwięk, lokalne zanieczyszczenie powietrza, wilgotność i temperatura. Jednostka została wyposażona w panele słoneczne, które można wykorzystać do określenia, ile energii jest w stanie wygenerować kontener podczas podróży statkiem, pociągiem lub ciężarówką.

Dzięki zebranym przez Container 42 informacjom w czasie rzeczywistym można będzie skrócić czas oczekiwania i zoptymalizować czas postoju, załadunku, rozładunku i wyjazdu kontenerów.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close