Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

PLK kończą projekt alternatywnej trasy do trójmiejskich portów

Tagi: PKP PLK,

PKP Polskie Linie Kolejowe kończą prace projektowe – będą przetargi na roboty na liniach miedzy Kościerzyną, Somoninem, Kartuzami, Glinczem. Przygotowywana dokumentacja pozwoli również na ogłoszenie przetargu na liniach Glincz – Stara Piła oraz Stara Piła – Kokoszki, co zapewni podróże koleją na czas modernizacji linii 201 z Glincza do stacji Gdańsk Osowa.

fot. PKP PLK

Kończy się przygotowywanie dokumentacji projektowej, co pozwoli PKP Polskim Liniom Kolejowym S.A. ogłosić jeszcze w tym roku przetargi na prace budowlane. Roboty obejmą przygotowanie trasy objazdowej na odcinku Kokoszki – Stara Piła (linia nr 234) oraz na odcinku Stara Piła – Glincz (linia nr 229), a także przebudowę linii na odcinku Kościerzyna – Somonino (nr 201), na odcinku Somonino – Kartuzy (nr 214) i na odcinku Glincz – Kartuzy (nr 229).

Dzięki planowanej inwestycji będą sprawne podróże z Kościerzyny przez Somonino i Kartuzy do Gdańska. Poprawi się przepustowość linii, tzn. będzie mogło jechać więcej pociągów. Zapewnione będą lepsze podróże na regionalnych trasach. Będzie możliwość uruchomienia międzyregionalnych składów. Mieszkańcy zyskają sprawne połączenia z Trójmiastem i oczekiwany standard obsługi na pięciu stacjach i kilkunastu przystankach. Trasa do przystanku Gdańsk Kokoszki, przez Glincz i Starą Piłę, pozwoli na dojazd koleją do Kartuz, wówczas, gdy realizowana będzie inwestycja na trasie Glincz – Gdańsk Osowa.

Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują również materiały do przetargu na modernizację trasy z Somonina do Gdyni Głównej. Zaplanowano dobudowę drugiego toru na odcinku Somonino – Gdańsk Osowa i dobudowę trzeciego toru na odcinku Gdańsk Osowa – Gdynia Główna oraz modernizację i elektryfikację linii. Po pracach będzie sprawniejsze połączenie pasażerskie do Gdyni. Inwestycja poprawi także dostęp transportu kolejowego do portu.

Dobudowa torów, przebudowa i elektryfikacja linii zwiększy możliwości sieci kolejowej na Pomorzu. Poprawi się oferta kolei w połączeniach dalekobieżnych, regionalnych oraz aglomeracyjnych.

W ramach projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto. Etap I” PLK przebudują 33 perony m.in. na stacjach i przystankach: Kościerzyna Gołubie Kaszubskie, Somonino, Żukowo Wschodnie, Kartuzy. Perony będą wyższe i dłuższe, aby zapewnić wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Komfort pasażerów poprawią nowe wiaty, oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne. Przystanki będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wzrośnie również poziom bezpieczeństwa po budowie bezkolizyjnych skrzyżowań. Istniejące wiadukty i przepusty zostaną zmodernizowane.

Po zakończeniu inwestycji zwiększy się prędkość pociągów pasażerskich do 140 km/h oraz towarowych do 100 km/h. Poprawi się przepustowość linii, po której będzie mogło kursować więcej pociągów pasażerskich i towarowych. Podróżni zyskają lepszą dostępność do pociągów, a port w Gdyni możliwość odprawy większej liczby towarów przewiezionych koleją.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close