Obwodnica Skawiny otwarta
Kierowcy mogą już korzystać z drugiej części obwodnicy Skawiny, która wyprowadzi ruch tranzytowy odbywający się dotychczas drogą krajową numer 44. Budowa obwodnicy usprawni jednocześnie przejazd z Krakowa do Oświęcimia. Trasa o dopuszczalnym nacisku 11,5 tony na oś jest przystosowana do obsługi ruchu ciężkiego zgodnie europejskimi standardami.
To była wieloetapowa inwestycja. W lipcu 2016 r. zostało podpisane porozumienie z samorządem województwa małopolskiego, dzięki któremu GDDKiA zobowiązała się do pokrycia kosztów przygotowania i realizacji inwestycji. Dotyczy to głównie otwartej ostatniej, 2-kilometrowej części obwodnicy Skawiny. Wcześniejsze jej fragmenty zostały wybudowane przez gminę Skawina i podległy marszałkowi Zarząd Dróg Wojewódzkich. Sam projekt i budowa były przygotowane i realizowane przez Urząd Marszałkowski.
Obwodnica została otwarta jako droga wojewódzka, jednak dzięki porozumieniu zostanie przekazana pod zarząd GDDKiA. Dotychczasowa droga krajowa nr 44 przebiegająca przez miasto, przejdzie pod zarząd Marszałka Województwa.
Ukończenie całej obwodnicy o dopuszczalnym nacisku 11,5 tony na oś pozwoli skutecznie wyprowadzić ruch tranzytowy ze Skawiny. Dzięki temu skróci się czas przejazdu oraz zwiększy komfort podróży. Poprawi się także bezpieczeństwo ruchu drogowego, a przedsiębiorcy zyskają większą dostępność do terenów inwestycyjnych.
W ramach inwestycji został wybudowany most nad linią kolejową, rondo na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 44 (DK44), a także droga o długości 2,2 km, przy której powstały chodniki, pobocza i ścieżka rowerowa. Koszt robót budowlanych to ponad 41 mln zł. Inwestycja była kontynuacją pierwszego etapu budowy, zakończonego w 2014 roku.