Partnerzy portalu

Zrównoważony transport intermodalny między Szwecją a resztą Europy

Unifeeder wprowadza na rynek nowe usługi transportowe bezpośrednio łączące rynek szwedzki z siecią intermodalną w Europie. W sierpniu duńska firma, świadcząca usługi transportu kontenerowego, wprowadzi 8 nowych, cotygodniowych rejsów pomiędzy Szwecją a głównymi węzłami wewnątrzeuropejskimi w Polsce (Gdyni), Niemczech, Rosji i Wielkiej Brytanii.

Fot. Tadeusz Urbaniak, Port Gdynia

Nowa usługa zwiększy wydajność i elastyczność lokalnych firm. Wraz z możliwościami wewnątrzlądowymi, ulepszenie zapewni możliwość dotarcia na rynki globalne w sposób niezawodny, opłacalny i korzystny dla środowiska.

– Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować naszym klientom tak innowacyjne usługi. Krótkie terminy realizacji i przyjazne dla środowiska multimodalne rozwiązania połączą Szwecję jeszcze bardziej z rynkami europejskimi – mówi Timm Niebergall, dyrektor Unifeeder Shortsea.

Ze względu na duże odległości w Szwecji i stosunkowo dużą zależność od eksportu i transportu drogowego, istnieje ogromny potencjał poprawy przepływu ładunków.

– Z właścicielami ładunków coraz częściej poszukującymi zrównoważonych rozwiązań transportowych, rośnie trend przekształcania ładunków paletowych z ciężarówek na kolejowe i morskie. Zawsze inspirujący jest fakt, że chęć dbania o środowisko zaczyna dyktować program, a rynek ponownie pokazuje, że dobrze jest łączyć biznes ze zrównoważonym transportem morskim – mówi Nicklas Romell, CCO w Porcie Helsingborg.

Dzięki odpowiedniej konfiguracji intermodalne rozwiązania przyczyniają się w znacznym stopniu do zmniejszenia ilości węgla w europejskim transporcie. Duża pojemność floty Unifeeder pozwala zabrać większą liczbę ciężarówek z zatłoczonych europejskich dróg, na pokład jednego statku.

– Cieszymy się, że Unifeeder nie tylko podziela nasze ambicje, aby zaoferować bardziej zrównoważony transport poprzez przebudowę dróg, ale także proponuje tę nową usługę, aby osiągnąć założone cele. Z punktu widzenia biznesu nowe usługi są przełomowe w branży – mówi Magnus Grimhed, kierownik sprzedaży w Port Norrköping. Wybierając rozwiązania multimodalne, radzisz sobie z problemem braku kierowców ciężarówek, przyczyniając się jednocześnie do zmniejszenia zatłoczenia i zmniejszenia emisji na europejskich drogach– dodaje.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close