Zrównoważony transport intermodalny między Szwecją a resztą Europy
Unifeeder wprowadza na rynek nowe usługi transportowe bezpośrednio łączące rynek szwedzki z siecią intermodalną w Europie. W sierpniu duńska firma, świadcząca usługi transportu kontenerowego, wprowadzi 8 nowych, cotygodniowych rejsów pomiędzy Szwecją a głównymi węzłami wewnątrzeuropejskimi w Polsce (Gdyni), Niemczech, Rosji i Wielkiej Brytanii.
Nowa usługa zwiększy wydajność i elastyczność lokalnych firm. Wraz z możliwościami wewnątrzlądowymi, ulepszenie zapewni możliwość dotarcia na rynki globalne w sposób niezawodny, opłacalny i korzystny dla środowiska.
– Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować naszym klientom tak innowacyjne usługi. Krótkie terminy realizacji i przyjazne dla środowiska multimodalne rozwiązania połączą Szwecję jeszcze bardziej z rynkami europejskimi – mówi Timm Niebergall, dyrektor Unifeeder Shortsea.
Ze względu na duże odległości w Szwecji i stosunkowo dużą zależność od eksportu i transportu drogowego, istnieje ogromny potencjał poprawy przepływu ładunków.
– Z właścicielami ładunków coraz częściej poszukującymi zrównoważonych rozwiązań transportowych, rośnie trend przekształcania ładunków paletowych z ciężarówek na kolejowe i morskie. Zawsze inspirujący jest fakt, że chęć dbania o środowisko zaczyna dyktować program, a rynek ponownie pokazuje, że dobrze jest łączyć biznes ze zrównoważonym transportem morskim – mówi Nicklas Romell, CCO w Porcie Helsingborg.
Dzięki odpowiedniej konfiguracji intermodalne rozwiązania przyczyniają się w znacznym stopniu do zmniejszenia ilości węgla w europejskim transporcie. Duża pojemność floty Unifeeder pozwala zabrać większą liczbę ciężarówek z zatłoczonych europejskich dróg, na pokład jednego statku.
– Cieszymy się, że Unifeeder nie tylko podziela nasze ambicje, aby zaoferować bardziej zrównoważony transport poprzez przebudowę dróg, ale także proponuje tę nową usługę, aby osiągnąć założone cele. Z punktu widzenia biznesu nowe usługi są przełomowe w branży – mówi Magnus Grimhed, kierownik sprzedaży w Port Norrköping. Wybierając rozwiązania multimodalne, radzisz sobie z problemem braku kierowców ciężarówek, przyczyniając się jednocześnie do zmniejszenia zatłoczenia i zmniejszenia emisji na europejskich drogach– dodaje.