Gefco przejmuje cyfrową platformę dla spedytorów i przewoźników Chronotruck
Grupa Gefco kupiła firmę Chronotruck, która kontaktuje spedytorów i przewoźników za pośrednictwem innowacyjnej platformy cyfrowej. Przejęcie jest elementem strategii Grupy Gefco, opierającej się na wykorzystaniu nowych technologii do świadczenia w pełni cyfrowych usług odpowiadających potrzebom obecnych i przyszłych systemów logistycznych.

Celem założonej w 2016 r. firmy Chronotruck jest stworzenie platformy biznesowej do zamawiania transportów towarów przy jednoczesnym ograniczaniu pustych przebiegów po stronie przewoźników. Chronotruck umożliwia nawiązanie kontaktu z pobliskimi przewoźnikami. Oferuje szeroki pakiet usług cyfrowych, w tym natychmiastową wycenę, geotracking, potwierdzenie dostawy i e-fakturowanie. Natomiast przewoźnikom pomaga optymalizować przepływy, umożliwiając transport pobliskich ładunków, co zwiększa efektywność przewozów. Dotychczas z możliwości Chronotruck skorzystało ponad 9 tys. klientów.
Dzięki transakcji Gefco wnosi do biznesu doświadczenie w logistyce zintegrowanej i obsłudze dużych wolumenów.
– Doświadczenie Chronotruck pozwoli nam wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów oraz ograniczyć nasz wpływ na środowisko naturalne dzięki optymalizacji załadunku ciężarówek – mówi Luc Nadal, prezes zarządu Grupy Gefco.
Chronotruck zapewni Gefco wiedzę techniczną, dostępność i elastyczność, które wpłyną na wzrost innowacyjności we współpracy z klientami.
– Z wielką satysfakcją patrzymy na możliwość wykorzystania potężnej i rozległej geograficznie sieci Grupy Gefco, aby rozszerzyć działalność poza Francją. Dostarczanie naszych usług nowym klientom, czy to z branży dóbr konsumpcyjnych czy przemysłu, w połączeniu z doświadczeniem Gefco, jest idealnym rozwiązaniem, które przyniesie spedytorom i przewoźnikom konkretne korzyści – podkreśla Rodolphe Allard, prezes Chronotruck.
Chronotruck pozostanie niezależnym podmiotem i marką w Grupie Gefco.