Partner portalu

Wybrano wykonawcę przekopu Mierzei Wiślanej

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na pierwszy etap budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską złożyła belgijska spółka N.V.Besix z dwoma polskimi spółkami z grupy NDI. Zaproponowana wartość prac to 992,2 mln zł.

Fot. Urząd Morski w Gdyni

W przetargu na budowę przekopu zgłosiło się 6 chętnych. Wybrana oferta była najtańsza. Ministerstwo gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej na realizację pierwszej części inwestycji, czyli budowę portu osłonowego, kanału żeglugowego oraz sztucznej wyspy zamierzało przeznaczyć 718 mln zł. W związku z tym rząd przygotuje zmianę uchwały o budowie kanału przez Mierzeję Wiślaną, tak aby zabezpieczyć dodatkowe środki na realizację inwestycji.

Przekop Mierzei Wiślanej to obok budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, tunelu w Świnoujściu i drogi Via Carpatia strategiczna inwestycja obecnego rządu.

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości – 20 m. Budowa kanału ma potrwać do 2022 roku.

Według resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej budowa nowej drogi wodnej ma poprawić dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku, z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Jak poprawić wydajność, produktywność i bezpieczeństwo w branży portowej?

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close