Port Gdynia z wsparciem UE na poprawę dostępu kolejowego do terminalu BCT
Projekt rozbudowy dostępu kolejowego do zachodniej części portu Gdynia uzyskał akceptację Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Środki unijne pokryją ok. 30% całkowitej wartości inwestycji tj. ok. 20 mln zł.
Inwestycja ma na celu zwiększenie efektywności przeładunkowej terminalu kolejowego, dzięki przebudowie i elektryfikacji układu torowego prowadzącego bezpośrednio ze stacji Gdynia Port do terminala kontenerowego BCT. Wybudowanie sieci trakcyjnej skróci się czas obsługi pociągów intermodalnych na stacji Gdynia Port, ponieważ nie będzie konieczności zmiany lokomotywy z elektrycznej na spalinową.
Projekt obejmuje przebudowę zewnętrznego układu torowego przy jednoczesnym zwiększeniu liczby torów z 6 do 7, budowę sieci trakcyjnej o łącznej długości ok. 9 km oraz budowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym i systemu elektrycznego ogrzewania rozjazdów.
Zgodnie z harmonogramem prace zakończą się w styczniu 2021 roku.