Partnerzy portalu

Kolejne podejście do budowy terminala intermodalnego w Zduńskiej Woli

Marszałek województwa łódzkiego wraz z przedstawicielami największych spółek PKP i samorządowcami ze Zduńskiej Woli zadeklarowali chęć wspólnej budowy terminala intermodalnego w Karsznicach.

Wiz. MAU

W spotkaniu w łódzkim Urzędzie Marszałkowskim wzięli udział m.in.: prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz, członek zarządu PKP S.A. Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP PLK Robert Sobczak, dyrektor Biura Logistyki PKP S.A. Henryk Zielazkiewicz, dyrektor projektu Mariusz Dubowski oraz przedstawiciele lokalnego samorządu. Choć spotkanie miało charakter roboczy, to deklaracje mają bardzo konkretny wymiar. Z przebiegu rozmów wynikało, że wszystkim spółkom PKP zależy na budowie portu kolejowo-drogowego koło Zduńskiej Woli. Przy najbardziej optymistycznym wariancie jego budowa mogłaby się zacząć jeszcze w tym roku. 

Bardzo mi zależało na tej inwestycji, bo upatruję w niej wielką szansę nie tylko dla mieszkańców Zduńskiej Woli i powiatu zduńskowolskiego, ale dla całej zachodniej części województwa łódzkiego – mówi marszałek Grzegorz Schreiber. – Cieszę się, że udało nam się przezwyciężyć trudności i możemy przystępować do budowy.

Tzw. port multimodalny ma zostać wybudowany na terenie dawnej bazy kolejowej Karsznice, w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej nr 131, tzw. Magistrali Węglowej (prowadzącej w prostej linii do trójmiejskich portów) oraz węzła drogowego Zduńska Wola Południe.

Terminal ma łączyć i obsługiwać transport kolejowy i drogowy. Obsługa będzie odbywała się linią kolejową nr 131, drogą szybkiego ruchu S-8 oraz drogą krajową nr 12. Doskonałe położenie komunikacyjne inwestycji przyczyni się do rozwoju gospodarczego tego terenu, a tradycje kolejarskie Karsznic zapewnią doskonale przygotowanych pracowników, świadczących obsługę terminala na najwyższym poziomie.

Wg planów sprzed kilku lat w ramach planowanego przedsięwzięcia na obszarze o powierzchni około 23 ha miał powstać terminal przeładunkowy wyposażony m.in. w dwie suwnice kolejowe z grupą 9 torów bocznicowych, plac rozładunkowy i składowy oraz towarzysząca infrastruktura drogowa i parkingowa. Docelowa pojemność obszarów składowych portu mogłaby wynieść 4500 TEU (standardowych kontenerów dwudziestostopowych), natomiast możliwości przeładunkowe portu osiągnąć miały docelowo 220 tys. TEU rocznie. Niestety projekt, który wcześniej miały zrealizować samorządy miasta i powiatu zduńskowolskiego, nie doszedł do skutku, ponieważ nie uzyskano dofinansowania inwestycji.

Teraz ma być inaczej. W czasie wczorajszego spotkania w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi deklarację współpracy złożyli samorządowcy ze Zduńskiej Woli i powiatu zduńskowolskiego. Obiecali, że w ciągu 2 tygodni przekażą spółce PKP dokumentację, dzięki której będzie możliwe uruchomienie procedur.

Na terenie przedsięwzięcia ma być prowadzony pełen wachlarz usług intermodalnych, m.in. przeładunek kontenerów, naczep, przewóz nadwozi wymiennych, przewóz samochodów ciężarowych, przewóz pojemników specjalnych oraz przewóz ładunków w jednostkach izotermicznych.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close