30 km nowej drogi ekspresowej między Warszawą a Lublinem
Droga ekspresowa łącząca Warszawę z Lublinem wydłużyła się o kolejne 30 km. Kierowcy już korzystają z odcinka od końca obwodnicy Garwolina do granicy z województwem lubelskim (25,2km) oraz kolejnych kilku kilometrów do węzła Ryki Północ (około 5km), gdzie zjadą na stary przebieg DK17.
Dwa tygodnie temu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddała do ruchu 13 km drogi ekspresowej S17 pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód. Dzięki temu samochody ciężarowe jadą nową drogą o długości 140 km od Garwolina do Piask. Kolejnym, 15-kilometrowym odcinkiem S17 omijającym Ryki, kierowcy pojadą pod koniec wakacji.
Dwujezdniowa droga ekspresowa S17 od końca obwodnicy Garwolina do granicy z województwem lubelskim, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i rezerwą pod trzeci, powstała w większości w miejscu starej DK17. Jedynie na wysokości Gończyc i Trojanowa biegnie po nowym śladzie, omijając od wschodu te miejscowości. Jezdnia nowej trasy w kierunku Warszawy w dużej mierze wykorzystuje korpus starej drogi, wytyczonej niemal 200 lat temu w czasach Dyrekcji Jeneralnej Dróg i Mostów Królestwa Polskiego. Jezdnia w kierunku Lublina powstała od podstaw, podobnie jak system dróg umożliwiających obsługę ruchu lokalnego.
Nawierzchnia na trasie głównej wykonana jest z betonu cementowego, a jedynie w obrębie obiektów inżynierskich oraz na drogach lokalnych zastosowano nawierzchnię bitumiczną. Dodajmy, że nawierzchnia z betonu cementowego będzie na całym odcinku S17 pomiędzy węzłami Zakręt i Kurów Zachód.
W ramach inwestycji powstały m.in. trzy węzły (Górzno, Gończyce i Trojanów), dwa Miejsca Obsługi Podróżnych, 23 obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i nad nią oraz urządzenia ochrony środowiska.