Partnerzy portalu

Rusza bój o tereny dzierżawione przez terminal BCT Gdynia

W 2023 roku kończy się umowa dzierżawy gruntów i budowli terminalu intermodalnego BCT w Porcie Gdynia. Zarząd portu już teraz szuka potencjalnych dzierżawców nieruchomości. Z zaproszenia do dialogu technicznego skorzysta właściciel BCT, filipińskie ICTSI, które jest zainteresowane kontynuowaniem działalności w Gdyni. Na razie nie wiadomo, kto jeszcze zgłosi chęć dzierżawy. Można jednak przypuszczać, że atrakcyjne położenie terminala przyciągnie wielu chętnych.

BCT to drugi pod względem przeładunków terminal kontenerowy w Polsce, przed powstaniem DCT w Gdańsku, wieloletni krajowy lider przeładunków kontenerowych.

Na nieruchomości o powierzchni 51 ha znajdują się m.in.: place składowe kontenerów, samochodów i manewrowe, grunty oraz budynki, stacja paliw. Jest również dostęp do ogólnodostępnej bocznicy kolejowej o długości 680 m. Obecnie na tym terenie działa drugi pod względem przeładunków terminal kontenerowy w Polsce, przeładowujący około 400 tys. TEU rocznie. W obrębie nieruchomości mają swoje placówki: Izba Administracji Skarbowej, Graniczny Punkt Kontroli Weterynaryjnej; Sanepid; Morski Oddział Straży Granicznej.

W 2003 roku, ZMPG sprzedał 100 proc. udziałów w BCT. Zarząd portu pozostał jednak właścicielem, zajmowanych przez filipińskie ICTSI gruntów, budynków i budowli, które zostały oddane BCT w użytkowanie na okres 20 lat. Okres dzierżawy kończy się w maju 2023 roku.

Mając na uwadze optymalne wykorzystanie terenów portowych oraz związane z tym pozyskanie jak największych wpływów do Skarbu Państwa, podjęto decyzję o zaproszeniu do dialogu technicznego, potencjalnych nowych partnerów.

W ramach dialogu technicznego port ma możliwość pozyskania wstępnej informacji o skali zainteresowania nieruchomością. Zyskuje w ten sposób od potencjalnych dzierżawców dostęp do podstawowych danych o ich sytuacji finansowej i organizacyjnej oraz planach dotyczących działalności jaką oferenci zamierzają prowadzić, w tym planach inwestycyjnych.

Dzięki zaproszeniu do dialogu zarząd portu zyska możliwość konsultacji z największymi koncernami z branży transportu morskiego. Zebrane dane zostaną wykorzystane przy tworzeniu długoterminowej polityki rozwojowej Portu Gdynia i jego zaplecza.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close