Partner portalu

Śląskie Centrum Logistyki ma 30 lat

Najnowocześniejsze centrum logistyczne zlokalizowane w śródlądowym porcie Gliwice obchodziło w czerwcu swoje 30-lecie. Przy tej okazji Śląskie Centrum Logistyki zapowiedziało nowe inwestycje. Spółka rozbuduje swój specjalistyczny magazyn wyrobów stalowych i powiększy flotę pojazdów.

Śląskie Centrum Logistyki obsługuje m.in. gliwicki port rzeczny, kolejowy i drogowy terminal przeładunkowy oraz magazyny i biura. Należy w ponad trzech czwartych do samorządu Gliwic. Przez ostatnich 15 lat spółka zainwestowała w infrastrukturę, sprzęt przeładunkowy i transportowy oraz oprogramowanie około 120 mln zł.

Śląskie Centrum Logistyki przygotowuje następne inwestycje.
Jeszcze w tym roku ma się rozpocząć rozbudowa magazynu wyrobów stalowych: do 2020 r. jego powierzchnia ma się zwiększyć z 4,8 tys. m kw. do blisko 7,8 tys. m kw. Powiększyć ma się również flota – do dotychczasowych 25 pojazdów ŚCL dołączyć ma 10.

– Planujemy dalszy rozwój firmy, szczególnie w obszarach transportu kolejowego i intermodalnego, w szczególności zaawansowanych projektów logistycznych łączących kilka rodzajów transportu – zapowiedział cytowany przez miasto prezes Śląskiego Centrum Logistyki Jerzy Zachara.

Śląskie Centrum Logistyki jest unikalnym miejscem na logistycznej mapie Polski. W Gliwicach z powodzeniem funkcjonuje multimodalny terminal towarowy łączący 3 gałęzie transportu: drogi, kolej i żeglugę śródlądową. Rozwój licznych usług TSL umożliwia dobra lokalizacja, w tym dostęp do autostrad A1 i A4, Drogowej Trasy Średnicowej, głównych szlaków połączeń kolejowych oraz Odrzańskiej Drogi Wodnej w postaci portu śródlądowego i Kanału Gliwickiego.

Na uwagę zasługuje szczególnie zbudowany w połowie 2016 r. kosztem ok. 25 mln zł intermomodalny magazyn o powierzchni 10 tys. m kw., który jest obsługiwany przez transport drogowy i kolejowy. Składowane lub przeładowywane są tam wyroby przemysłowe m.in. branży papierniczej, chemicznej, a także meble i sprzęt AGD.

Śląskie Centrum Logistyki rozpoczęło działalność w 1989 r. jako Śląski Wolny Obszar Celny SA. Spółkę powołano do utworzenia i organizowania wolnego obszaru celnego oraz zarządzania i administrowania portami w Gliwicach i Kędzierzynie-Koźlu. W 2002 r. jej nazwę zmieniono na obecną, a miasto wniosło teren i nieruchomości gliwickiego portu, stając się większościowym akcjonariuszem (pozostali to m.in. DB Cargo Polska oraz OT Logistics).

Spółka zatrudnia obecnie 160 osób. Oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie transportu, spedycji, przeładunku oraz logistyki drogowej, kolejowej i wodnej śródlądowej. W gliwickim porcie rocznie przeładowywanych jest na barki ok. 250 tys. ton węgla. Przez teren spółki przejeżdża rocznie ok. 40 tys. wagonów kolejowych i ok. 130 tys. ciężarówek.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Jak poprawić wydajność, produktywność i bezpieczeństwo w branży portowej?

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close