Maersk rozwija połączenia z Hamburga do Ameryki Środkowej i Południowej
Operator logistyczny Hamburg Süd , będący częścią duńskiej firmy Maersk, wdraża nową usługę handlową dla Ameryki Środkowej i Południowej oraz Karaibów.
Handel między największym niemieckim portem morskim a zachodnim wybrzeżem Ameryki Środkowej i Ameryki Południowej to kluczowy kierunek wymiany handlowej Hamburg Süd . Od czerwca 2019 r. połączenia transatlantyckie Maersk zostaną rozszerzone i ulepszone.
– Łącząc mocne strony Hamburga Süd i Maersk, możemy zaoferować kompleksową usługę bez konieczności polegania na umowach o podziale statków z innymi firmami spedycyjnymi – mówi Frank Smet, dyrektor ds. handlowych w Hamburgu Süd. – Konkurencyjne czasy i wysoka niezawodność transportu pozwala na dokonywanie sezonowych korekt w celu zaspokojenia konkretnych przepływów ładunków, np. w celu skrócenia czasu tranzytu towarów łatwo psujących się lub bezpośredniego połączenia z różnymi portami. Tego rodzaju elastyczne podejście pozwala nam lepiej realizować potrzeby klientów.
Nowe połączenia na trasie Europa – Ameryka Środkowo-Południowa (SAWC1) zapewniają integralność operacyjną i wysoką niezawodność usług dzięki:
- szybkim bezpośrednim połączeniom między chilijskimi portami San Vicente i San Antonio oraz Europą Północną,
- większemu dostępowi hubów morskich, takich jak Balboa, Cartagena, Manzanillo i pozostałych portów w Chile, Peru, Ekwadorze i Kolumbii do globalnej sieci połączeń Maersk m.in. do portów USA, Rosji, Morza Śródziemnego i Bliskiego Wschodu.
Do obsługi połączenia SAWC1 zostanie skierowanych 8 statków klasy post-Panamax. Każdy z nich wyposażony w 1400 gniazd do chłodzenia kontenerów.
Hamburg Süd podkreśla, że nadal będzie oferował dostęp do istniejącej usługi Eurosal (SAWC2), zapewniając połączenia portów w Kolumbii i Dominikany z francuskim Le Havre.