Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

W piątek ogólnoeuropejski strajk spedytorów

Ponad 7 tys. przewoźników samochodowych w Europie będzie strajkować 28 czerwca. To reakcja na planowany przez władze UE Pakiet Mobilności.

Spedytorzy i przewoźnicy przeciwko protekcjonistycznej, ich zdaniem polityce Unii Europejskiej. Pakiet Mobilności zakłada objęcie kierowców samochodów przepisami o delegowaniu, a to oznacza, że będą musieli być wynagradzani zgodne z stawkami minimalnymi wynikającymi z przepisów o delegowaniu. Przepis ten ma chronić interesy firm z państw zachodnioeuropejskich. Transportowcy zwracają też uwagę na szereg innych problemów, które trapią tę branżę.

Spedytorzy i przewoźnicy chcą na jeden dzień zatrzymać transport towarów. Strajk będzie polegał na powstrzymywaniu się od wykonywania operacji związanych z przeładunkami i transportem ładunków.  Organizatorzy strajku chcą pokazać znaczenie branży dla gospodarki. W strajku ma wziąć udział 7 tys. spedytorów.

Postulaty organizatorów strajku:

1. Zniesienie jakichkolwiek administracyjnych limitów ilości operacji transportowych wewnątrz EU. Niech steruje tym po prostu wolny rynek zgodnie z ideą powstania EU. Nie oznacza to jednak dowolności w systemie pracy kierowcy, który musi uwzględniać prawo kierowcy do odpoczynku oraz powrotu do domu co określony czas np co 4 czy 6 tygodni.

2. Zniesienie obowiązku tworzenia dokumentacji pracowniczej w języku kraju, w którym wykonywany jest transport i wydanie zakazu nakładania obowiązku tworzenia takiej dokumentacji, powoływania przedstawicieli itd.

3. Objęcie transportu międzynarodowego i kabotaży jednolitym podatkiem VAT odprowadzanym do kraju, w którym zakończono transport lub na rachunek EU.

4. Ujednolicenie w całej EU w jednym akcie prawnym wszelkich zasad przeprowadzania operacji transportowych i zakaz stawiania dodatkowych wymogów w jakiejkolwiek formie przez poszczególne państwa członkowskie.

5. Powstanie jednolitego ogólnoeuropejskiego funduszu emerytalnego dla kierowców międzynarodowych i objęcie ich jednolitymi w całej EU zasadami wynagradzania.

6. Uproszczenie systemu rozliczenia czasu pracy kierowców.

7. Wprowadzenie zakazu terminów płatności za transport dłuższych niż 30 dni.

8. Obowiązkowa implementacja przez wszystkie kraje EU przepisów o elektronicznym liście przewozowym.

9. Uaktualnienie Konwencji CMR poprzez dostosowanie jej do technologii XXI wieku oraz zobowiązanie wszystkich krajów EU do ujednolicenia przepisów prawa przewozowego.

10. Wprowadzenie jednolitej w całej EU stawki minimalnej za pracę na stanowisku kierowcy.

11. Wycofanie się z projektu prowadzenia tachografów dla pojazdów do 3.500kg DMC i zakaz wprowadzenia takiego wymogu przez Państwa członkowskie.

12. Wprowadzenie obowiązku ubezpieczenia spedycji od bankructwa

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close