Partner portalu

Poprawia się stan polskich dróg krajowych. Przybyło 500 km dobrych tras

Blisko 60 proc. dróg w zarządzanych przez GDDKiA na koniec 2018 roku było w stanie dobrym. To wzrost o pół tysiąca kilometrów w stosunku do poprzedniego roku.

Stan techniczny nawierzchni sieci dróg krajowych, zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w ciągu ostatnich lat ulega systematycznej poprawie.

Na koniec 2018 roku stan dobry zanotowano na poziomie 59,3%, co oznacza poprawę o 1,2% w stosunku do roku poprzedniego. Jeżeli doliczyć do tego Autostrady: Wielkopolską, Małopolską i Amber One zadowalający poziom ma 60,7%, dróg krajowych, ekspresowych i autostrad o łącznej długości prawie 13 700 km. Na poprawę aktualnego stanu dróg istotny wpływ miała liczba wyremontowanych oraz oddanych do użytku nowych odcinków dróg.

Co istotne wszystkie kluczowe parametry techniczno-eksploatacyjnych nawierzchni (równość podłużna, głębokość koleiny, stan spękań, współczynnik tarcia), które mają wpływ na bezpieczeństwo użytkowników dróg, uległy poprawie.

W złym stanie jest 14,2%, tj. drogi o łącznej długości ponad 3 200 km, a niezadowalającym 22,7%, tj. drogi o łącznej o długości ponad 5 100 km.

To oznacza, że prawie 61% dróg, które służą do szybkiego przewozu towarów na długich odcinkach nie wymaga w najbliższej przyszłości zabiegów remontowych. Pozostałe 37% sieci dróg krajowych wymaga przeprowadzenia różnego rodzaju remontów. Ponad jedną trzecią z nich stanowią zabiegi, które należy wykonać natychmiast, a pozostała powinna być zaplanowana do wykonania w ciągu najbliższych kilku lat.

Do osiągnięcia poziomu, w którym wszystkie drogi byłyby w dobrym stanie potrzeba ok. 11,5 mld zł. Jednak w tej kwocie nie ujęto przebudowy odcinków wymagających wzmocnień do 11,5 t/oś, utrzymania i modernizacji drogowych obiektów inżynierskich, poboczy oraz elementów odwodnienia dróg. GDDKiA oszacowała też, że pilne remonty wzmagają nakładów w kwocie 4,6 mld zł.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Jak poprawić wydajność, produktywność i bezpieczeństwo w branży portowej?

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close