Partner portalu

Szybkie wahadło z Polski do Anglii

Firma Schavemaker Logistics & Transport uruchomiła bezpośrednie połączenie intermodalne między Katami Wrocławskimi w Polsce a portem Moerdijk w Holandii. Całkowity czas przejazdu pomiędzy dwoma terminalami wynosi 30 godzin. Pociągi kursują wahadłowo tj. tam i z powrotem. W Moerdijk, ładunek można przeładować na statek i dostarczyć do portów Immingham lub Thamesport w Wielkiej Brytanii.

Terminal należący do Schavemaker w Kątach Wrocławskich znajduje się ok. 15 km od Wrocławia i stanowi ważnz punkt na mapie Polski łączący Europą Środkową i Zachodnią, a także nasz kraj z Chinami.

Dzięki wydłużeniu dwóch torów do 605 m wzrosła wydajność terminalu. Od października 2018 r. umożliwia to obsługę 2 pociągów jednocześnie i łącznie do 6 pociągów dziennie. Obecnie obsługuje się tutaj ok. 1200 kontenerów tygodniowo.

Po trzech latach od poprzedniej rozbudowy terminal stał się zbyt ciasny – tłumaczył tę decyzję Przemysław Zemla, Manager Terminala Intermodalnego Schavemaker Invest w Kątach Wrocławskich.

Holenderski port w Moerdijk także buduje drugi terminal kolejowy i rozbudowuje istniejące tory kolejowe, aby obsłużyć pociągi o długości 740 m. Dzięki tym środkom zdolność przeładunkowa kontenerów w terminalu powinna zostać znacznie zwiększona.

Połączenie między krajami jest bezpośrednie, poprzez sieć kolejową, przez co umożliwia krótkie terminy realizacji i wysoką niezawodność. Pociąg odjeżdża z polskiego terminala w poniedziałek po południu, docierając do portu Moerdijk w środę rano. W przeciwnym kierunku pociąg odjeżdża we wtorek wieczorem, przybywając w czwartek rano.

Przejazd kolejowy realizowany jest jako „usługa od drzwi do drzwi”. Schavemaker realizuje odbiory towarów kontenerem, który w Kątach Wrocławskich jest ładowany na platformę kolejową. Następnie, kiedy pociąg jest już w Holandii, firma wykonuje przewóz na ostatnim odcinku. Jest to zatem transport prawdziwie intermodalny.

Schavemaker ma w planach podwoić liczbę transportów do czterech składów tygodniowo, tak aby odbiór towarów możliwy był niemal codziennie. Co ważne, koncepcja zakłada wykorzystanie do transportu kontenerów 45-stopowych pallet wide high cube, które swoimi wymiarami wewnętrznymi odpowiadają standardowej naczepie 13,6m. Co za tym idzie, chcąc korzystać z transportu intermodalnego, najczęściej nie trzeba nic zmieniać w procesie produkcji oraz pakowania towarów.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Jak poprawić wydajność, produktywność i bezpieczeństwo w branży portowej?

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close