Ekspresowo tirem wzdłuż wybrzeża Bałtyku
Nowe kilometry nowoczesnych tras szybkiego ruchu już wkrótce nad polskim wybrzeżem. Obszar na wschód od Szczecina był dotychczas w zasadzie białą plamą na mapie dróg szybkiego ruchu. Ta niekorzystna sytuacja właśnie się zmienia i będzie się zmieniała na lepsze również w najbliższych latach. Już w bieżącym roku zostanie oddanych do ruchu 130 km drogi S6 od Goleniowa (Szczecina) do Koszalina. To szansa dla firm działających na Pomorzu i Zachodnim Pomorzu na lepszy dostęp do polskich portów morskich.
Droga S6 docelowo połączy Szczecin z Trójmiastem. Obecnie jedynym istniejącym odcinkiem na Pomorzu Zachodnim jest zakończona w 2012 roku obwodnica Nowogardu. Wkrótce jednak sytuacja ta ulegnie zmianie. Budowane są odcinki od Goleniowa do Koszalina o łącznej długości około 120 km. Powstaje również fragment obwodnicy Koszalina i Sianowa. Nowa droga będzie olbrzymią zmianą jakościową na mapie drogowej regionu. Czas przejazdu z Koszalina do Szczecina skróci się niemal o godzinę, a dodatkowo z wielu miejscowości położonych przy obecnej DK6 zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy. Będzie to również koniec korków, szczególnie dokuczliwych w okresie wakacyjnym. Poprawi się skomunikowanie całego pasa nadmorskiego, zwłaszcza od Kołobrzegu do Koszalina. Przebieg nowej S6 będzie za miejscowością Płoty odchodził od obecnej DK6 w kierunku Kołobrzegu i biegł dalej równolegle do obecnej DK11 do Koszalina.
Budowa S6 Goleniów- Koszalin rozpoczęła się w 2017 roku na sześciu odcinkach realizacyjnych. To 16 węzłów drogowych, trzy pary Miejsc Obsługi Podróżnych i trzy Obwody Utrzymania Drogi. Łączna wartość inwestycji sięga 3,89 mld zł, a dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, w ramach trzech podpisanych umów, wyniesie ponad 1,5 mld zł.
Wszystkie odcinki mają zostać oddane do ruchu w bieżącym roku. Pierwszy w kwietniu oddany został odcinek Goleniów-Nowogard.
Ze względu na nowy przebieg S6 najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest oddanie do ruchu pozostałych odcinków razem, tak aby nie tworzyć na krótki okres komplikacji komunikacyjnych dla kierowców. Oczywiście wcześniej pewne fragmenty, choćby na odcinku Nowogard-Płoty, będą uruchamiane po jednej jezdni na zasadzie tymczasowych organizacji ruchu.
W ramach realizacji S6 powstaje również obwodnica Koszalina i Sianowa o długości 20 km.
S6 od Koszalina do Słupska
Ostatnim fragmentem S6 na Pomorzu Zachodnim jest odcinek Koszalin (Sianów) – Słupsk o długości 45,2 km. Odcinek ten jest planowany do realizacji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Obecnie kończone są dodatkowe badania geologiczne. Natomiast w kwietniu zostanie ogłoszony przetarg na opracowanie projektów budowlanych dla tego odcinka. Jest to możliwe dzięki przyznaniu przez Ministerstwo Infrastruktury blisko 130 mln zł na prace dokumentacyjne i uzyskanie decyzji ZRID wraz z wykupem nieruchomości. Pozwoli to w I połowie 2021 roku przygotować ten odcinek do budowy.