Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Bahnoperator uruchomił intermodalne przewozy z Chin na Korytarzu Środkowym

Bahnoperator we współpracy z TE Germany i Beijing Trans Eurasia uruchomił intermodalne przewozy kontenerowe z Chin do Europy przez transkaspijski Korytarz Środkowy. Pierwszy testowy pociąg w ramach tej usługi dotarł do portu Aktau nad Morzem Kaspijskim.

fot. Bahnoperator

Nowa usługa obejmować będzie cotygodniowe połączenie między Chinami a Europą. Pociągi będą transportować ładunki z Chin przez Kazachstan, porty Aktau i Baku nad Morzem Kaspijskim następnie koleją z Azerbejdżanu do gruzińskiego portu Poti nad Morzem Czarnym. Z Poti do portu Burgas w Bułgarii ładunki będą transportowane statkiem wyczarterowanym przez tego operatora logistycznego. Z Burgas kontenery będą transportowane pociągami Bahnoperatora do różnych lokalizacji w Europie takich jak Niemcy, Węgry i Czechy.

Atrakcyjny transit time

Dzięki korzystaniu z własnego feedera na Morzu Czarnym udało się skrócić transit time przewozu ładunków do 30 dni. Jak poinformował Wanxu Dong, dyrektor zarządzający Beijing Trans Eurasia, pierwszy testowy pociąg w ramach nowej usługi dotarł w piątek 23 sierpnia do kazachskiego portu Aktau.

Korytarz Środkowy jest odnogą kolejowego Nowego Jedwabnego Szlaku, która zyskała na popularności wsród operatorów logistycznych i załadowców ładunków w ostatnich latach, gdyż pozwala ominąć terytorium Rosji. Wyzwaniem dla logistyków jest jednak konieczność kilkukrotnego przeładunków kontenerów oraz korzystania z żeglugi na Morzu Czarnym i Kaspijskim. Z tego powodu czas przejazdu jest dłuższy niż na najpopularniejszej trasie NJS przechodzącej przez Rosję, Białoruś i Polskę. 

Alternatywa dla żeglugi

Popularność Korytarza Środkowego wzrosła w ostatnim czasie, gdy pojawiły się problemy żeglugi oceanicznej na Morzu Czerwonym, a kontenerowce zostały skierowane na dłuższą trasę wokół Afryki. W efekcie alternatywne rozwiązania logistyczne takie jak transport intermodalny przez Morze Kaspijskie stały się bardziej popularne, gdyż poprawiła się ich konkurencyjność oraz umożliwiają omijanie zatorów w portach morskich. Kazachstan we współpracy z Chinami planuje modernizację swoje infrastruktury portowej i kolejowej, dzięki czemu poprawi się przepustowość oraz czas transportu na Korytarzu Środkowym.

Czytaj też: Korytarz na złe czasy

Bahnoperator jest operatorem logistycznym, który świadczy kolejowe przewozy ładunków wewnątrz Europy oraz na intermodalnych korytarzach miedzy Europą a Chinami. Od 2024 roku jest również licencjonowanym przewoźnikiem kolejowym na terenie Polski i Niemiec. Pociągi Banhoperatora docierają do różnych regionów Polski, Niemiec, Czech, Węgier, Włoch, Austrii i innych krajów europejskich. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close