Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Chiny budują 27 automatycznych terminali kontenerowych

Chińskie porty inwestują w automatyzację terminali kontenerowych. Obecnie w Chinach działa 18 inteligentnych terminali, a w budowie jest 27 kolejnych, co czyni ten kraj liderem cyfryzacji logistyki na świecie. 

fot. Pixabay

Chińskie Ministerstwo Transportu wydało zarządzenie, zgodnie z którym do 2027 r. podniesiony będzie poziom cyfryzacji w portach i na śródlądowych drogach wodny. Równocześnie wzmocnione zostaną kompetencje w zakresie inteligentnej produkcji, zarządzania i usług świadczonych na całym świecie. W następnych latach Chińczycy zrealizują największe inwestycje automatyczne terminale, wykorzystujące łączność 5G do zarządzania pracą suwnic i wózków terminalowych, a także technologie AI, internetu rzeczy i zarządzania w chmurze.

W największym porcie na świecie: Ningbo-Zhoushan realizowana jest druga faza rozbudowy terminala Meishan, którego przepustowość zostanie zwiększona do 10 mln TEU rocznie. Pod koniec ubiegłego roku ten port obsługiwał 250 połączeń kontenerowych w tym 130 do krajów uczestniczących w chińskiej inicjatywie Pasa i Drogi. Z kolej koleje intermodalne łączą ten port z 65 miastami, stolicami prefektur w całych Chinach. 

Lepsza efektywność

Na intermodal stawia też Port Tianjin. Dzięki automatyzacji pracy jego terminalu osiągnięto poprawę efektywności o 40% i obniżenie kosztów pracy o 60%. Przeładunki zostały zwiększone z 13 do 22 mln TEU rocznie, co czyni ten port 10. największym na świecie. Tianjin obsługuje obecnie 120 serwisów intermodalnych w Chinach oraz ma połączenia żeglugowe z 500 portami na świecie. 

Port Rizhao posiada inteligentny terminal masowy i całkowicie zautomatyzowany terminal kontenerowy. Port ten chce przekształcić się w centrum logistyczne obsługujące rejon północno-wschodnich Chin i stać się światowym liderem wśród inteligentnych i zielonych portów. 

Inteligentne porty zwiększają niezawodność łańcuchów dostaw i będą podstawą dalszej ekspansji chińskiej gospodarki.  — Budowa inteligentnych portów to nie tylko pole do pionierskiego inteligentnego transportu, ale także ważny element rozwoju nowej infrastruktury transportowej – powiedział przedstawiciel chińskiego Ministerstwa Transportu, cytowany przez agencję Xinhua.

Czytaj też: Automatyzacja portów dopiero się zaczyna

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close