LTG Cargo planuje rozwój sieci połączeń intermodalnych w Europie Środkowej
LTG Cargo zapowiada rozszerzenie sieci połączeń intermodalnych w Europie, m.in rozbudowę oferty przewozów miedzy Litwą a Sławkowem i Duisburgiem. Litewski przewoźnik będzie współpracował z firmą logistyczną Girteka.
„Polityka transportowa Unii Europejskiej ma na celu ograniczenie transportu drogowego poprzez promowanie bardziej ekologicznych i energooszczędnych środków transportu. Jednym z nich jest transport intermodalny. My również zmierzamy w tym kierunku, stawiając sobie za cel strategiczny promowanie zrównoważonego transportu towarów. Naszym celem jest bycie centralnym intermodalnym połączeniem transportowym naszego regionu z Zachodem” – oceniła sytuację prezes LTG Cargo Eglė Šimė w komunikacie firmy.
LTG Cargo zapowiada wzmocnienie połączeń intermodalnych miedzy Kownem a Duisburgiem, Pruszkowem i Sławkowem. Ważną rolę w tych planach odegra LTG Cargo Polska, która dysponuje 31 lokomotywami. Przewoźnik towarowy należący do grupy Kolei Litewskich będzie rozwijał także współpracę z grupą logistyczną „Girteka”, zarządzającą największą flotą samochodów ciężarowych w Europie. Litewska firma logistyczna planuje do 2025 już 20% swoich przewozów dalekobieżnych realizować z wykorzystaniem transportu kolejowego i żeglugi promowej. Na krótszych dystansach Girteka chce wprowadzić ciężarówki elektryczne.
„Podążamy za zintegrowanym podejściem i łączymy różne rodzaje transportu. Wierzymy, że nasza ścieżka, inicjatywy, które stworzyliśmy, zachęcają do dążenia do większego zrównoważonego rozwoju i dają wyjątkową możliwość transportu towarów w innowacyjny, bardziej innowacyjny – niż tradycyjnie przyjęty – sposób. Aby to osiągnąć, musimy ściśle współpracować z partnerami, klientami i dokonać przeglądu całej sieci transportowej. Oznacza to, że w tej chwili trzeba wykonać wiele pracy przygotowawczej” – podkreśla Viktorija Terekė, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Girteka Europe West.