Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Polski PCS wychodzi na przeciw oczekiwaniom operatorów logistycznych

W polskich portach morskich trwa wdrażanie pierwszych modułów systemu PCS obejmujących elektroniczną awizację statków u dyspozytorów portów. Jedną z pierwszych wdrażanych funkcjonalności będzie automatyczne zwalnianie kontenerów.

fot. Polski PCS

— Pierwszym ważnym i atrakcyjnym dla firm uczestniczących w obrocie portowym rozwiązaniem jakie udostępnimy, będzie moduł towarowy, który umożliwi elektroniczne zwalnianie kontenerów. Doświadczenia terminali morskich pokazują, że jest to właściwa droga, a wymiana informacji z Krajową Administracją Skarbową już funkcjonuje — powiedział w rozmowie z IntermodalNews.pl Andrzej Zelek, prezes Polskiego PCS.

Usprawnienie procesu zwalniania kontenerów jest odpowiedzią na potrzeby operatorów logistycznych, a także jednym z działań zwiększających konkurencyjność polskich portów. Jest to szczególnie istotne w przypadku wywozu i dowozu kontenerów do terminalu morskiego pociągami, gdyż wystarczy, że pojawią się wątpliwości co do jednego kontenera, aby zablokować cały skład.

— Z rozmów, które prowadziliśmy z interesariuszami wynika, że jest to poważna przeszkoda, której usunięcie usprawni wiele innych procesów. Dlatego w pierwszej kolejności system PCS będzie obejmował kwestie towarowo — celne. W następnej kolejności będą rozwijane systemy do awizacji kontenerów zintegrowane z narzędziami wykorzystywanymi przez operatorów logistycznych — poinformował Andrzej Zelek.

Oszczędności dla firm

Polski PCS integrowany jest z najnowszymi systemami komunikacyjnymi Krajowej Administracji Skarbowej. Narzędzie to pozwoli zautomatyzować wiele czynności związanych z wymianą informacji między operatorami terminali, organami administracji publicznej a firmami spedytorskimi. Podobne systemy funkcjonują już w portach europejskich, gdzie ich wdrożenie pozwoliło skrócić procedury logistyczne z kilku dni do kilku godzin. Z wdrażanego obecnie systemu będą korzystać urzędy morskie, KAS, administracja portowa, inspekcja weterynaryjna, terminale morskie, firmy logistyczne, agencje celne, przewoźnicy i firmy spedycyjne. 

Udziałowcami spółki Polski PCS są  Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, Zarząd Morskiego Portu Gdynia i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. 

Czytaj też: W portach Szczecin i Świnoujście rozpoczęto wdrażanie systemu PCS

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close