Pierwsze bezpośrednie zawinięcie oceanicznego statku Hapag-Lloyd do Hutchison Ports Gdynia
W poniedziałek 23 sierpnia 2021 na terminalu Hutchison Ports Gdynia miało miejsce pierwsze w historii bezpośrednie zawinięcie kontenerowego statku regularnego serwisu transatlantyckiego.

Na statek mv Hella armatora Hapag-Lloyd, o długości 275m, szerokości 40m i ładowności 5605 TEU, załadowane zostały ładunki polskich eksporterów, które z portu w Gdyni popłyną bezpośrednio do portów Ameryki Północnej, łącznie ok. 1400 TEU. Dało to polskim eksporterom możliwość bezpośredniej wysyłki towarów do portów Halifax, Nowy Jork, Norfolk oraz Charleston bez konieczności dokonywania w Hamburgu lub Antwerpii przeładunku ze statku dowozowego na statek oceaniczny.
Planowana rotacja statku wygląda następująco: Gdynia – Hamburg – Antwerpia – Londyn – Halifax – Nowy Jork – Norfolk – Charleston.
W listopadzie 2021 terminal Hutchison Ports Gdynia planuje ukończenie prowadzonej obecnie modernizacji 85-metrowego odcinka Nabrzeża Bułgarskiego. Tym samym Port Gdynia będzie dysponował pierwszym głębokowodnym nabrzeżem kontenerowym o długości 447m i głębokości technicznej 15,5m. Głębokowodna część Nabrzeża Bułgarskiego jest wyposażona w dwa tory podsuwnicowe o rozstawie 20m i 30,38m, umożliwiające posadowienie dużych suwnic kontenerowych do obsługi bezpośrednich zawinięć oceanicznych. Jest to najnowocześniejsze nabrzeże kontenerowe w Porcie Gdynia.
– Inwestycje realizowane przez Hutchison Ports Gdynia oraz Zarząd Morskiego Portu Gdynia, umożliwiły wspomniane pierwsze zawinięcie serwisu transatlantyckiego. Liczymy, że statki serwisów transatlantyckich na stałe zagoszczą w Porcie Gdynia przy Nabrzeżu Bułgarskim, ustanawiając dla polskich eksporterów stały ciąg ładunkowy w relacji Polska – Ameryka Północna, tym samym wzmacniając pozycję Portu Gdynia na mapie żeglugowej świata – napisano w komunikacie.