PCC Intermodal planuje budowę terminalu w Ropczycach
W województwie podkarpackim planowana jest budowa kolejnego terminalu przeładunkowego. PCC Intermodal ogłosił przetarg na opracowanie projektu takiego obiektu w Ropczycach.

Nowy terminal mógłby powstać obok bocznicy Zakładów Magnezytowych Ropczyce SA, która łączy się z linią kolejową E 30 między Dębicą a Rzeszowem. Linia ta ma dobre perspektywy dla przewozów dla klientów z regionu jak i na międzynarodowych połączeniach z Ukrainą.
Przetarg dotyczy dwóch zadań: pierwsze obejmuje przygotowanie projektu dla terminalu intermodalnego. Drugie zadanie dotyczy przebudowy układu torowego bocznicy Zakładów Magnezytowych Ropczyce.
PCC Intermodal planuje budowę obiektu, który będzie miał 7 torów bocznicowych, plac kontenerowy, 26 miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych, układ torów podsuwnicowych dla 3 suwnic, place składowe dla kontenerów pełnych i pustych, układ wjazdowy z co najmniej 2 pasami wjazdowymi i 2 pasami wyjazdowymi, budynek hali napraw i serwisu dla taboru kolejowego oraz urządzeń terminalowych, stanowisko naprawy kontenerów, samochodów i naczep, miejsce do składowania tankkontenerów oraz bramownicę CCTV do oceny stanu technicznego kontenerów i wagonów.
Zielona energia
Tory przeładunkowe mają być dostosowane do obsługi pociągów o długości 660 metrów i maksymalnym nacisku na oś 22,5 t. Obiekt ma dysponować czterema torami przeładunkowymi i trzema parkingowymi. Spółka planuje w nowym obiekcie wykorzystać odnawialne źródła energii: planowane są instalacje fotowoltaiczne do zasilania urządzeń terminalowych.
Oprócz sporządzenia dokumentacji projektowej wykonawca ma opracować kosztorysy, projekt organizacji ruchu na czas inwestycji oraz świadczyć nadzór autorski.
Poza obiektem w Ropczycach PCC Intermodal przygotowuje także rozbudowę terminalu w Brzegu Dolnym, gdzie planowany jest montaż trzech suwnic. Firma realizuje także projektu unijne. Obecnie spółka szuka dostawcy 7 trakcyjnych lokomotyw elektrycznych.
W październiku 2020 PCC Intermodal podpisał umowę na dostawę zmodernizowanych lokomotyw manewrowych z Tabor Dębica. Do terminali tego operatora jesienią 2021 r. trafią 3 pojazdy serii 6Dh1 Alf. Niedawno przewoźnik ten odebrał także 20 wagonów podkontenerowych 90’ dostarczonych również przez Tatravagonkę. Kolejne pojazdy do przewozu kontenerów trafią do przewoźnika jeszcze w tym roku. Łącznie flotę PCC Intermodal zasili 150 platform podkontenerowych w tym Sggmrss 90’, Sgnss 60′ i Sggrss 80’.