Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

PCC Intermodal planuje budowę terminalu w Ropczycach

W województwie podkarpackim planowana jest budowa kolejnego terminalu przeładunkowego. PCC Intermodal ogłosił przetarg na opracowanie projektu takiego obiektu w Ropczycach.

Ropczycach
fot. PCC Intermodal

Nowy terminal mógłby powstać obok bocznicy Zakładów Magnezytowych Ropczyce SA, która łączy się z linią kolejową E 30 między Dębicą a Rzeszowem. Linia ta ma dobre perspektywy dla przewozów dla klientów z regionu jak i na międzynarodowych połączeniach z Ukrainą.

Przetarg dotyczy dwóch zadań: pierwsze obejmuje przygotowanie projektu dla terminalu intermodalnego. Drugie zadanie dotyczy przebudowy układu torowego bocznicy Zakładów Magnezytowych Ropczyce.

PCC Intermodal planuje budowę obiektu, który będzie miał 7 torów bocznicowych, plac kontenerowy, 26 miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych, układ torów podsuwnicowych dla 3 suwnic, place składowe dla kontenerów pełnych i pustych, układ wjazdowy z co najmniej 2 pasami wjazdowymi i 2 pasami wyjazdowymi, budynek hali napraw i serwisu dla taboru kolejowego oraz urządzeń terminalowych, stanowisko naprawy kontenerów, samochodów i naczep, miejsce do składowania tankkontenerów oraz bramownicę CCTV do oceny stanu technicznego kontenerów i wagonów.

Zielona energia

Tory przeładunkowe mają być dostosowane do obsługi pociągów o długości 660 metrów i maksymalnym nacisku na oś 22,5 t. Obiekt ma dysponować czterema torami przeładunkowymi i trzema parkingowymi. Spółka planuje w nowym obiekcie wykorzystać odnawialne źródła energii: planowane są instalacje fotowoltaiczne do zasilania urządzeń terminalowych. 

Oprócz sporządzenia dokumentacji projektowej wykonawca ma opracować kosztorysy, projekt organizacji ruchu na czas inwestycji oraz świadczyć nadzór autorski.

Poza obiektem w Ropczycach PCC Intermodal przygotowuje także rozbudowę terminalu w Brzegu Dolnym, gdzie planowany jest montaż trzech suwnic. Firma realizuje także projektu unijne. Obecnie spółka szuka dostawcy 7 trakcyjnych lokomotyw elektrycznych. 

W październiku 2020 PCC Intermodal podpisał umowę na dostawę zmodernizowanych lokomotyw manewrowych z Tabor Dębica. Do terminali tego operatora jesienią 2021 r. trafią 3 pojazdy serii 6Dh1 Alf. Niedawno przewoźnik ten odebrał także 20 wagonów podkontenerowych 90’ dostarczonych również przez Tatravagonkę. Kolejne pojazdy do przewozu kontenerów trafią do przewoźnika jeszcze w tym roku. Łącznie flotę PCC Intermodal zasili 150 platform podkontenerowych w tym Sggmrss 90’, Sgnss 60′ i Sggrss 80’.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close