Partner portalu

Problemy transportowców po zamknięciu granicy francusko — brytyjskiej

W zawiązku z wykryciem nowej mutacji koronawirusa w Wielkiej Brytanii Francja podjęła decyzję o całkowitym wstrzymaniu ruchu samochodów ciężarowych między tymi krajami co spowodowało duże problemy transportowców. Przeciw tej decyzji protestuje branża.

problemy transportowców
fot. Smalljim Wikimedia Commons

Francuski rząd o zamknięciu granic poinformował 21 grudnia w godzinach porannych. Wstrzymano ruch wychodzący z brytyjskiego portu Dover i zamknięto Eurotunel dla ciężarówek. Ruch pociągów przewożących kontenery odbywa się normalnie. 

Brytyjskie media informują o gigantycznych korkach na przejściach granicznych. Handlowcy obawiają się, że żywność która nie zostanie dostarczona do Wielkiej Brytanii na czas się zepsuje. W związku z zagrożeniem epidemicznym w poniedziałek zbiera się sztab kryzysowy brytyjskiego rządu.

Przedstawiciele branży transportowej obawiają się, że decyzja władz francuskich może doprowadzić do katastrofy humanitarnej, gdyż setki kierowców znalazło się na granicy bez noclegu i żywności. Organizacje branżowe apelują o udzielenie wsparcia pracownikom. 

— Od rana jesteśmy w kontakcie z Komisją Europejską w tej sprawie. Dodatkowo, nasza organizacja jako jedyna przejęła się konsekwencjami decyzji francuskich władz i zaapelowała do Premiera Mateusza Morawieckiego o pilną interwencję dyplomatyczną w celu umożliwienia kierowcom zawodowym powrotu do swoich domów. W naszej opinii utrzymanie takiego stanu rzeczy doprowadzi do katastrofy humanitarnej, gdyż uwięzieni bez jakiegokolwiek ostrzeżenia kierowcy zawodowi zostali pozostawieni bez pomocy — komentuje Związek Pracodawców Transport Logistyka Polska.

Przygotowania do brexitu

Z powodu obaw o możliwe komplikacje po zakończeniu okresu przejściowego i wejściu w życie tzw. „twardego brexitu” czyli wprowadzenia relacji handlowych między Wielką Brytanią a Unią Europejską na zasadach WHO część spedytorów już od kilku miesięcy przenosi przewożone ładunki na szlakach z i do tego kraju z transportu drogowego na intermodalny. Do zwiększonego zapotrzebowania na przewozy kontenerowe miedzy kontynentem a Wielką Brytanią przygotowują się także porty Rotterdam, Hamburg i Antwerpia. Kryzys związany z epidemią koronawirusa i będące jego konsekwencją problemy transportowców mogą dodatkowo przyspieszyć zmianę organizacji transportu na tym kierunku. Wielka Brytania opuści Unię Europejską 31 grudnia.

Około połowa brytyjskiego importu pochodzi z Unii Europejskiej. Zamknięcie granicy francuskiej dla samochodów ciężarowych spowoduje poważne problemy z zaopatrzeniem sklepów w okresie przedświątecznym. 

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Jak poprawić wydajność, produktywność i bezpieczeństwo w branży portowej?

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close